torstai 12. huhtikuuta 2012

Balangan beach 29.3 - - -

Kun torstai aamuna lähdin Lembonganilta Sanuriin hakemaan uutta viisumia ja passia, olin sopinut aamupalatreffit Katin ja banaanipannukakkujen kanssa. Hän meinaan karkasi Australiaan torstai iltana ja vietin siis päivän Sanurissa Katin kanssa. Myöhemmin lähdin shuttle bussilla Kutan ympäristöön, jossa olin sopinut tapaavani Eddyn. Tutustuttiin Eddyyn Gilillä. Hän omistaa siellä Ecco Cafe nimisen kahvilan ja hommailee kaikkia muita bisneksiä ympäri Balia ja ties missä. Hän suunnittelee myös vaatteita, huonekaluja ja muita sisustuselementtejä. Eddy ei ole ihan tavallinen paikallinen, sillä hän on opiskellut ja työskennellyt Kanadassa ja Amerikassa sekä matkustellut ympäriinsä. Hän on aikamoinen persoona! Ikinä ei ole tylsää, jos Eddy on kuvioissa.

Mentiin Legian beachille katsomaan auringonlaskua bintangien kera ja törmättiin Eddyn kanadalaiseen tuttuun J:hin, joka työskentelee 3 kk Balilla ja 3 kk kotona jne. Auringonlaskun ja muutaman bintangin jälkeen lähdettiin illalliselle, joka muuttui aika nopeasti kosteammaksi kuin olin odottanut! :D Hauska ilta kaiken kaikkiaan! Illan aikana tapasin myös Surftime magazinen amerikkalaisen päätoimittajan, joka oli käynyt Suomessa surffaamassa ja kirjoittanut siitä lehteensä. Hän oli myös kokeillut saunaa suomalaisen perheen luona ja oli hieman järkyttynyt siitä miten kaikki ovat alasti. Oli erikoinen kokemus istua 80 –vuotiaan mummun vieressä saunan lauteilla! :D

Sunnuntaina suomalaiset neidot, joihin tutustuin Lembonganilla, tulivat Gililtä Balangan beachille asumaan. Sain heidät vakuutettua, että viimeinen yö ja päivä on vietettävä täällä eikä Seminyakissa! Olivat tyytyväisiä, sillä kallioiden ympäröimä ranta on aina parempi vaihtoehto kuin turistinen Kutan naapuri Seminyak. Istuttiin tyttöjen kanssa iltaa rannalla ja käytin syömässä ihanan Wayanin Indah -nimisessä warungissa. Yö olikin sitten mielenkiintoinen mun ja Jennin huoneessa, koska ei kumpikaan oikein saatu unta aaltojen kohinan takia ja sitten…mun päällä möngersi torakka! Se ei ollut mikään pikkuinen. Luulin sitä ensin hyttyseksi ja huitelin pois, mutta kun se osui sopivasti käteen pääsi aikamoinen kiljaisu ilmoille ja hypättiin molemmat ylös sängystä uskomattomalla nopeudella.

Ranta on pysynyt ihanan rauhallisena ja autenttisena basic majoituksineen.
Mahtavaa...

Maanantaina ”hyvin” nukutun yön jälkeen laiskoteltiin hiekassa, uitiin ja kävin taas kokeilemassa surfaamista J:n kanssa. Tosiaan. Mulla oli sellainen aloittelijoiden surfilauta, joka oli väriltään erittäin räikeä oranssi. J kutsui mua koko ajan kurpitsaksi mikä ei auttanut aloittelijan motivaatiota. Lisäksi maanantaina aallot alkoivat kasvaa isommiksi Balilla ja oli mun oli tosi vaikea saada aaltoja. Parin tunnin jälkeen jäin aika monen aallon alle pyörityksiin ja aina, kun pääsin pinnalle tuli uusi aalto, joka vei mukanaan. Oranssi kurpitsa sai sitten pyörityksistä hiukan takkiin, sillä Balanganilla pohja on riuttaa eli aika pahoja naarmuja voi saada. Eikä se pelkästään riittänyt, että sain naarmuja riutasta vaan totta kai myös oranssin lautani evä leikkasi reittäni. Haava oli/on aika pahannäköinen, mutta ei onneksi ollut syvä, joten ei vaatinut tikkejä. Mutta joo Pumpkin got smashed… :D

Aikamoisia aaltoja tuli sillä viikolla, kun teloin itseni.

Samana päivänä poltin myös polvitaipeeni J:n moottoripyörän pakoputkeen. Klassinen moka Aasiassa, kun nousee pois väärältä puolelta! Mutta oli pakko, kun sillä on surfilauta mukana ja teline on tietenkin vasemmallla puolella. Seuraavana päivänä sain toisen pohkeeseen jonkun tytön skodusta. Bali tattoos for free, nice. Oon aika nolo tapaus…Mutta en kiljunut tai huutanut yhtään, mistä olen aika ylpeä! Totesin vain, että jahasss nyt on sitten palovamma jalassa… :D