lauantai 12. marraskuuta 2011

@ Khanom

Täällä kaikki hyvin! Tiistaina saavuin Bangkokiin, josta jatkoin suunnitelman mukaisesti lentäen Krabille. Lentokentältä matkasin shuttle bussilla Krabi towniin yöksi. Krabi town ei ollut mitenkään erikoinen, juuri sopiva yhden yön majoittumiseen, jos aikoo jatkaa sieltä matkaa muualle. Heti toisesta löytämästäni guest housesta löytyi sopivan hintainen huone, 150 bahtia. Hyvä minä, iskän tinkaamistaidot tarttuneet!;) K-Guest House oli siisti ja minut vastaanottanut nainen mukava, kuten Thaimaassa on tapana olla. Heti, kun saavuin Bangkokin lentokentälle en voinut olla hymyilemättä, koska sain ystävällisiä hymyjä ja apua sitä pyytämättäkin!

Keskiviikko aamulla jatkoin matkaa bussilla Surat Thaniin, josta jatkoin minivanilla Ao Khanomiin. Molemmat matkat sujuivat maisemia ihastellen, aikaa meni yhteensä noin 5h. Surat Thanissa koin ensimmäisen ärsyyntymiseni thaimaalaisia kohtaan. Tiesin, että pääsen sieltä 100 bahtilla Khanomiin, mutta minulle yritettiin myydä kolmessa eri paikassa kolme kertaa kalliimpaa lippua! Ja kukaan ei muka tiennyt missä on bussiasema, josta voin ostaa sen halvan lipun. Etsivä kuitenkin löytää!;)

Khanomiin päästyäni pääsin heti ajelemaan skootterilla ja kävimme private beachilla, jossa ei ollut ketään muita kuin me. Rannalle ei ollut ihan niin yksinkertaista päästä, ensin ajettiin skoottereilla aina vain kapenevaa hiekkatietä ja, kun tie loppui alkoi kallio. Kepit käteen ja käärmeitä pelottelemaan samalla, kun koitit katsoa mihin koloon jalan tai käden laitat. Kalliolta piti myös päästä alas, jotta pääsi rannalle. Oli kyllä mahtava kokemus heti matkan alkuun!

Private beach auringon laskiessa

Näkymä kallion päältä rannalle

Torstaina suuntasimme Katin ja Martan kanssa Koh Phanganille Full Moon partyihin, jotka pidettiin rannalla. Aika hullu kokemus sekin! En ole koskaan tainnut nähdä mitään vastaavaa, tuhansia ihmisiä, neon värejä vaatteissa, iholla ja ties missä :D Juhlista selvittiin ilman sienipirtelöitä ja varkaita. Koh Phangan on 2,5h lauttamatkan päässä Don Sakin satamasta, joka taas on noin 20min päässä Khanomista. Koska saari on niin lähellä, emme ottaneet mukaan muuta kuin rahaa ja kännykät. Saimme yöpyä Katin backpacker kavereiden luona, joihin Kati oli tutustunut aiemmin Malesiassa. Huomasin miten vähällä ihminen oikein pärjää, kännykänkin olisin voinut kotiin jättää.

Koti on tosiaan asuntomme Khanomissa, jossa meitä asuu tällä hetkellä kuusi. Asunto on uusi ja upea kerrostalo aivan rannalla. Meillä on uima-allas, jossa uidessa näkyy suoraan meri. Asun rannalla. Ja tällä 12 km pituisella rannalla et muuten näe muuta kuin hiekkaa, simpukoita ja merta, ei muita ihmisiä kuin sinä itse. Vieressä on CC beach bar, joka on kantapaikkamme. Tänäänkin olen koko päivän istunut täällä :D