torstai 28. marraskuuta 2013

Jeesss you're in MANILA !

Lähdin visa runille Shanghaihin, Singaporen ja Manilan kautta :D Hei tä on kuulkaas hauska paikka ! Todellinen kaaos ja melua on niin, että nyt soi korvat ! Jeepneyt, autot joilla kuljetaan, on huippuja! Ne on vähän kuin Thaimaan tuk-tukit, mutta isompia ja oikeasti autoja. Niihin vaan hypätään kyytiin ja maksaa vaan 8 pesoa, eli 0,16 € !!! En kestä..no äsken en oikein tiennyt minkä Jeepneyn kyytiin hyppään, kun halusin takaisin hostellille. Näytin kyydissä olevalle sedälle mun lappua, jossa luki hostellin osoite ja se vaan toisteli et 'jeeess this is Manila, you aaarr in Manila'. Koska siinä lapussa kadun nimen jälkeen tosiaan lukee Manila, hoh hhoijaa..Joo en tosiaan tiedä missä kaupungissa olen, kiitti setä.


Monia Jeepneyjä parkissa, ihme jos ei tiedä mihin mennä! :D

Koska mulla ei ole tarpeeksi aikaa täällä en lähtenyt Intramurokseen, joka on Manilan vanhaa osaa. Siellä olis ollut kaikenlaista nähtävää, kuten Casa Manila. Sen haluan ehdottomasti vielä nähdä eli pakko tulla takaisin ja itseasiassa pidemmäksi aikaa Filppareille ! ;) Kävin sitten tänään vaatimattomassa Aasian kolmanneksi suurimmassa ostarissa ostoksilla. Ostin 50€ lla takin, alusvaatteita, sukat, pari paitaa, villapannan ja sukkikset ! Siis apua en kestä tätäkään ! Jooh ja nyt, jos joku ihmettelee miksi ostin takin, sukkikset ja VILLApannan niin oon menossa Shanghaihin. Siellä on just nyt päivällä +8c. Yöllä voi olla pakkasta. Et saa nauraa. Mä lähdin meinaan reisuun Bali hepenissä, ei käynyt edes mielessä, et siellä voi olla kylmä. Ja vaikka Asta varoitti mua niin en rekisteröinyt koko hömpötystä...


Jäähalli siellä ostarin sisässä, oli vaikka mitä, mutta en ehtinyt tutkia !

Joulu tulee Aasiaankin! :))


Nyt on sitten hieno takki ja villapanta tuliaisena Balille :D Ei muuta, lähden kohta kentälle. Tulee mielenkiintoinen reissu ruuhkissa Jeepneyn, 'metron' ja shuttle bussien kanssa...ai että. Ehkä kysyn joltain ihan vaan huvikseni et missä on Manila...missä määä oooonn ???

<3 Kati

lauantai 23. marraskuuta 2013

Kuvankaunista
















<3 Kati

Arkea di rumah baru saya

...uudessa kodissa, on se niin kiva voi pojat!





Meillä oli Saimin synttärit...

...ja syötiin kakkua poolissa!
Nyt on ihmelääke löytynyt ! Toimi mulla ainakin, ja loput pooliin.






mauuuuuu minun misuja siellä sun täällä ! <3

<3 Kati

sunnuntai 10. marraskuuta 2013

perjantai 11. lokakuuta 2013

Hoi Bromo !

Ostettiin bussiliput Denpasar :sta Probolingo nimiseen kaupunkiin Jaavalle torstaina koulun jälkeen ja lähtö oli samana iltana. Matkustettiin yöbussilla noin 10 h ja Probolingon bussiaseman vierestä otettiin minibussi Bromon juurella sijaitsevaan kylään. Bussimatkat oli aika mielenkiintoisia molempiin suuntiin, varsinkin menomatka. Bussi oli täynnä paikallisia, jaavalaisia, miehiä ja sitten me viisi. Neljä blondia ja yksi punapää.. :D Ei ollut mitenkään kuumottavaa muuta kuin lauttamatkan aikana, kun mua ja Sussua lähti seuraamaan bussille kaksi miestä ja ne tuli bussiin sisällle röökaamaan ja tuijotti vaan meitä. Sitten vähän ennen Probolingon bussiasemaa meidät koitettiin saada ulos bussista ja jotkut typerät olevinaan ovelat huijarit halus huijata meitä ostamaan tuplahintaiset liput Bromolle. Me oltiin luettu aiemmin tästä Lonely Planetista ja tiedettiin, että meidän kuuluu päästä bussilla asemalle asti, mutta oli se aikamoista vääntöä, että sinne päästiin. Huh ei musta olis yksin ollut tappelemaan bussikuskin, jonkun ihme travel agentin ja muiden paikallisten kanssa. Girl power rulez! :D Näytettiin niille miten naisetkin voi määrätä, päättää ja tehdä ihan mitä vaan huvittaa, NIIN. Takas tullessa oli sitten taas sama juttu Balilla, en olis ikinä uskonut, että täälläkin samoja juttuja koitetaan. Bussi pysähtyi Mengwin asemalle ja koittivat kovasti väittää, että se oli Denpasarin bussiasema, et kaikki jää tässä pois. Kumma juttu vaan, että asemalla luki Tervetuloa Mengwiin ja aika moni paikallinen edelleen istui tai nukkui omalla paikallaan. Hassuinta oli, että me puhuttiin näille tyypeille indonesiaa ja silti ne koitti saada meitä ulos bussista moneen kertaan. Aina uudestaan ja uudestaan. Jopa yksi nainen, jolta kysyttiin, että minne se on sitten menossa, vastasi, että kaikkien täytyy jäädä tällä asemalla ja nousi itse ulos. Mutta tulikin takaisin juuri sopivasti, kun bussi oli lähdössä kohti Denpasaria. Ajateltiin, että se nainen ei varmaan uskaltanut kertoa meille totuutta, koska ehkä pelkäsi huijari miehiä tai jotain...Mun kohdalle ei oo koskaan ennen käynyt mitään tällaisia bussista ulos heittämis -yrityksiä missään muualla Aasiassa kuin täällä, kurjaa. Kun bussi sitten lopulta lähti Denpasariin ja oltiin oikealla asemalla niin sama kaveri, joka koitti huijata meitä aiemmin ilmestyi taas jostain ja tuli ilmoittamaan ihan pokkana,  ehkä vähän apeana, että nyt ollaan Denpasarissa. Kiitos ja hyvästi. Mahtoi tyyppiä harmittaa. Onneksi meitä oli asemalla vastassa meidän luottokuski Pudi niin ei tarvinnut enää kyydeistä tapella siellä. En mä kyllä yksin lähtisi näille bussimatkoille...ihan ihme touhua.

Yövyttiin Cemoro Lawang kylässä yksi yö, jonka aikana kiivettiin Penanjakan nimiselle vuorelle (2770 m), eli view pointille katsomaan auringon nousua. Lähdettiin kiipeämään 3.00 yöllä ja ohitettettiin varsinainen turistien täyttämä view point ehkä 4.00 aikaan. Jatkettiin vielä matkaa ylemmäs pikkuista polkua pitkin, onneksi, ja löydettiin aivan oma salainen paikka vuoren kielekkeeltä. Sieltä näki kaiken! Ja niin paljon upeampana kuin alempaa olisi nähnyt! En oo koskaan nähnyt mitään niin kaunista kuin mitä viime viikonlopun aikana näin...<3 




View pointin jälkeen käytiin syömässä aamupala ja aamulla käveltiin tuhkaisen aavikon läpi Bromon (2329 m) juurelle ja kiivettiin sieltä kraaterille. Just kun me oltiin päästy Bromon alle portaille, josta voi nousta kraaterille alkoi järkyttävä hiekkamyrsky ! Oltiin peitetty koko kasvot huiveilla eikä sekään auttanaut vaan sitä hiekkaa vaan lensi joka paikkaan. Suuhun, korvaan, silmiin, nenään....olin niin onnellinen, kun päästiin pois aavikolta. Ah.  




Kraaterin mies ;)


Ensimmäisenä päivänä käveltiin jotain vuoren rinteitä pitkin ja vaan nautittiin upeista maisemista...




Nyt mä lähden kentälle! Kohti Honkkaria (taas, hahaa), Taipeita ja Perthiä ! Life's sweet! Terkkui !

Kati <3

sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Moi iskä !

Tien, että käyt täällä kurkkimassa lähes joka päivä ja mä en oo jaksanut kirjoittaa mitään, kun oon ollut vaan kipeänä ja vähän mieli maassa. Mutta halusin vaan kertoa, että oot super ihana ja toivottavasti sait mun tekstarin tänä viikonloppuna! :)

Kato mitä mä tein viikonloppuna Jaavalla, kiivettiin tyttöjen kanssa Bromon kraaterille ja toiselle vuorelle katsomaan aurongonnousua !

Tä kuva on sulle isi, ja äitikin, ja Helikin :))
Kaunein aamu, ihana elämä.

Ollaan onnellisia. 

Hei elämä, moi maailma !



Oli vähän kylmä, onneks seura lämmitti :D
Lisää matkasta Bromolle seuraavaksi...toivottavasti pian ;)

Kati <3

sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Rumah saya tinggal di Bali

"Minun kotini sijaitsee Balilla."


Kolam renang kami. Meidän pooli.



Kamar saya. Mun huone.

Pemandangan dari balkon saya. Maisema mun partsilta.


Kebun kami. Meidän puutarha.
Annina, Nolan ja Saara :)
Teman saya. Minun kaverit, kämppikset Noora, Saimi, Annina, Julian ja Saara <3

Kate <3