Näytetään tekstit, joissa on tunniste Koh Lanta. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Koh Lanta. Näytä kaikki tekstit

maanantai 19. joulukuuta 2011

Koh Lanta 2

Mitä tehtiin…

Lähes kaikki nähtävyydet Lantalla ovat maksullisia. Esimerkiksi vesiputoukselle ja luolaan meneminen maksaa, koska on otettava opas. Me ei rahastukseen suostuttu, koska tällaisia paikkoja näkee monissa paikoissa ilmaiseksi. Sitä paitsi on hauskaa etsiä nämä paikat itse, rämpiä uskomattomia reittejä mudan ja ötököiden (pelottavien äänien säestämänä) peitossa ja lopuksi eksyä viidakkoon! :D Okei, oon ollut useasti se porukan panikoiva jäsen, joka säpsähtää ja kiljuu jokaista ”omituista” ääntä…mutta se nyt on kaikilla ihan tiedossa siellä kotona ruudun toisella puolella :D

Lantan rannat
Lantan länsipuolelta löytyy paljon vaaleahiekkaisia rantoja. Long beach oli pitkä ja ei niin piukkaan rakennettu. Turistejakin näki ihmeellisen vähän, koska ranta on niin pitkä (low season saattoi myös vaikuttaa). Me asuimme tällä rannalla, joten vietimme monet päivät sen syleilyssä. Lannan länsipuolella on myös pieniä poukamia ja ”private” rantoja, joita on kiva tutkia!

National Park ja Light house
Tännekin on maksettava jokin summa, mutta meille jäi hieman epäselväksi mikä se oli…olimme kuulleet, että jotkut olivat maksaneet 300 bahtia, toiset 100 bahtia…me maksoimme 50 bahtia pienen neuvottelun jälkeen. Luulen, että maksoimme skootterin parkkeeraamisesta.
Maisemat National parkissa olivat uskomattoman hienot! Luonto muistutti osittain ehkä vähän Uuden Seelannin luontoa. Puistossa oli myös ihan sopivasti apinoita… Puistosta lähti hiking reitti viidakkoon, joka oli tietenkin ihan pakko lähteä rämpimään. Reitti ei tosiaan ollut mikään perusturistin kävelypolku, mikä oli hyvä! Oli kaatuneita puita, jotka oli joko ylitettävä tai alitettava. Kuoppia, joihin olisi voinut helposti tipahtaa. Siltoja, joiden kantava rakenne ei näyttänyt ihan luotettavimmalta…


Majakka






Valittiin toinen reitti sillan sijaan...



Juuuh, tämä ei ole sitä miltä se näyttää!
Ihan perus puun ylitys :D
Toinen apina...

Old Town ja Sea Gypsies
Lannan itärannikolla on saaren vanha kaupunki ja pohjoisempana merimustalaisten kylä.





Saladan
On saaren ainut ”kaupunki”. On kauppoja, pankkeja, ravintoloita, pikku puljuja, satama ja erilaisia markkinoita. Erilaisia markkinoita Lantalta löytyy lähes joka päivälle. Hedelmiä, ruokaa, vaatteita yms.

Banaania, bataattia ja perunaa markkinoilla, mums.


Mopoilu
Lantalla meillä oli monena päivänä skodut vuokralla, koska niillä on niin kätevä liikkua paikasta toiseen. Saari on pieni ja sen päätiet menevät saaren rannikolla. Lantan voi helposti kiertää skoduilla yhden päivän aikana.

Meininki
Saarella (Long Beachin alueella) on lähes joka ilta jotkin bileet jossakin kuppilassa, joko Phra Aen kylässä tai rannan baareissa. Paikat ovat tosi tunnelmallisia ja niissä on usein hyvä dj tai live bändi (usein jokin thaimaalainen reggae bändi). Esimerkiksi Klapaklum on keskiviikkoisin todella suosittu;)

Mojitos, mums.

Tulishow


Kate

tiistai 13. joulukuuta 2011

Koh Lanta

aOli IHANA! Oltiin saarella 12 PÄIVÄÄ ja koko aika asuttiin samassa paikassa. Long beachilla sijaitsevan Bambies backpacker majatalon omistaja Peung oli maailman ystävällisin, kiltein ja huomaavaisin! Saatiin Katin kanssa "feng shui" huone 360 bahtilla :D Joitakin pieniä karvaisia ja karvattomia elukoita siellä pyöri öisin ja kerran joku niistä oli varastanut mun banaanin ja jättänyt puoliksi syötynä vessan lattialle! :D

Noi jutut ei oikeastaan tuntuneet missään (vaiks nä karvaiset kaverit tais olla jotain paikallisia rottia..), koska oltiin niin kiintyneitä tähän meidän paikkaan ja omistajaan. Peungilta olis voinut pyytää mitä vain, auttoi aina! 

Meidän "etupiha" eli Bambin ranta.



Bambies:n omistaja Peung tarjosi meille paikalliset SangSom rommi shotit (maistuu ja haisee jallulle eli ei lähelläkään rommia).

Beach bums
Linna rantsulla <3 



Phi Philtä lautta Lantalle kesti noin 2h ja maksoi 250 bahtia. Lautalla tavattiin Katin kanssa pari hauskaa tyyppiä, keiden kanssa päristeltiin skoduilla ympäri Lantaa. Käytiin mm. Old Townissa, Sea gypsien kylässä, National parkissa ja saaren "kaupungissa" Saladanissa. Muutama onnettomuus skoottereillakin sattui, pikku juttuja vaan, Kati ajoi sisälle kauppaan ja... :D Ei onneksi käynyt pahasti, mutta otti hieman päähän. Nyt naurattaa, kuka nyt ajaa sisälle kauppaan?! Harmi, kun ei tullut otettua kuvia tilanteesta...

Tätä naurettiin hieman, buy on-get one. Yepp if I buy one, hope I'll get one :D
Parin päivän päästä mainos oli rapsutettu irti ikkunasta...kumma juttu.


Ihanan paikan Lantasta varmaankin teki kaikki ne ihmiset, jotka siellä meidän kanssa aikaansa viettivät. Meillä oli kunnon Suomi jengikin kasassa Katin, Annan, Tarun ja Makken kanssa, me likey :)) Oli kyllä hauskaa!! Pidettiin pikku joulukin, johon osallistui britti-, belgialais- ja saksalaisvahvistuksia.

Minä ja Taru tehtiin kynttilöistä hieno teksti hiekalle:)



Kuviii..

:D

Suomigängi aamupalalla kantapaikassa nimeltä May's kitchen :)

Gängi tanskalaisvahvistuksen kanssa!


Naapurin suloiset pupet, joita käytiin tyttöjen kanssa rapsuttelemassa.

Tä kaveri oli mun lemppari puppe <3 Kattokaa nyt sitä!

Kate