Näytetään tekstit, joissa on tunniste Bali. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Bali. Näytä kaikki tekstit

tiistai 3. joulukuuta 2013

Bangli village

Silloin, kun äippä ja iskä oli täällä käytiin yhtenä päivänä Bangli nimisessä perinnekylässä...oli aika kaunis, mutta tosi pikkuinen. Mun paikallinen kaveri kertoi, että kylän asukkaat saa mennä vaan toistensa kanssa naimisiin! Ja se oli oikeasti aika pieni paikka... :O




Bamboo forest



tuitui mikä söpöliini !
Kotitemppeli
Perinteinen keittiö, siel oli sänkykin.
 <3 Kati

lauantai 23. marraskuuta 2013

Kuvankaunista
















<3 Kati

Arkea di rumah baru saya

...uudessa kodissa, on se niin kiva voi pojat!





Meillä oli Saimin synttärit...

...ja syötiin kakkua poolissa!
Nyt on ihmelääke löytynyt ! Toimi mulla ainakin, ja loput pooliin.






mauuuuuu minun misuja siellä sun täällä ! <3

<3 Kati

sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Rumah saya tinggal di Bali

"Minun kotini sijaitsee Balilla."


Kolam renang kami. Meidän pooli.



Kamar saya. Mun huone.

Pemandangan dari balkon saya. Maisema mun partsilta.


Kebun kami. Meidän puutarha.
Annina, Nolan ja Saara :)
Teman saya. Minun kaverit, kämppikset Noora, Saimi, Annina, Julian ja Saara <3

Kate <3

tiistai 10. syyskuuta 2013

Saya sakit, saya punya demam !

"Olen kipeä, minulla on kuumetta !"

Viime yö meni mukavasti 39 asteen kuumeessa, joka nousi ihan yhtäkkiä, huh. Heräilin yön aikana puolen tunnin välein joko vilun väristyksiin, lihaskramppeihin tai järkyttävään hikoiluun! Mun sänky oli lähinnä uima-allas ja siivojatädit vaihtoikin lakanat justiinsa ja kuivattaa mun peittoa parvekkeella :D Toinen siivoojamummu oli ihana, kun se ihmetteli miksi en ole koulussa vaan makaan kotona, niin kerroin indonesiaksi, että olen kipeä, mulla on kuumetta ja päähän sattuu. Sit se koitti mun otsaa ja kroppaa äidillisesti ja totesi joo niinpä.. :)

Niin kurjaa ja typerää olla taas kipeänä. Ihan turhia poissaoloja koulusta, ärsyttää !! Ensimmäisellä viikolla mulle tuli flunssa ja 37 asteen kuume ja yks naisten vaiva, joka vaatii aikamoisia määriä karpalomehua.. :D Sillon jaksoin mennä kouluun, mutta nyt en vois kuvitellakaan ajavani kouluun tai edes meneväni ulos auringon paahteeseen.

Opiskelen tässä nyt kaikkia hyödyllisiä sanoja ja lauseita:

Saya suka belajar bahasa indonesia. Tykkään opiskella indonesian kieltä.

Semut banyak ! Paljon muurahaisia !

Ada kacoa kemarin ! Täällä oli torakka eilen !

Kelapan saya sakit. Mun pää on kipeä.

Saya lihat-lihat saja... Mä vaan katselen...

Berapa harga terusan ini ? Mitä tämä mekko maksaa ? Dan itu ? Ja entä tuo ?

Teralu mahal ! Liian kallis !

Ja voi ei tämä pentu on niin pipi kanssa! Mä juotin sitä yks ilta, kun se raasu vaan makas keskellä tietä niin heikkona. Kaadoin mun käteen vettä ja se joi niin iloisena. Seuraavana päivänä se olis niin kovasti tahtonut leikkiä ja nuoli mun jalkaa..ajattelin viedä sille ruokaa ja vettä. Vien sen myös yhteen "koirakotiin" Sanuriin missä pelastetaan kaltoin kohdeltuja ja sairaita koiria. Tahtoisin adoptoida ton, mutta Annina pelkää koiria ihan sairaasti.. :((

Anjing kecil di pantai Balangan. Pieni koira Balangan beachillä. 

Perus skootterin istuin jäi käteen. Rusak, rikki. Omistaja lupas onneks korjaa, näkisittepä väliaikaisen systeemin.. ;)

Kati <3

lauantai 9. helmikuuta 2013

Pura Luhur Uluwatu




Apinoita oli paljon, mutta ei ne meitä ainakaan kiusanneet. Sööttejä olivat.


Suosittelen auringonlaskun aikaan liikkumista tuolla, upeeta.

Kate

Turtle island eli Serangan island!

Viime kerralla Balilla mä koitin päästä Turtle islandille, mutta jostain syystä kukaan ei tuntunut tietävän mikä tai missä se on tai miten sinne pääsee. Jouduin siis nielemään tappioni ja tyytymään muuhun Baliin. Olin kuullut, että se on loistava surffispotti vähän taidokkaammille surffareille, joten eihän siitä olisi mulle varsinaisesti mitään hyötyä ollut. Kunhan olisin nähnyt miltä saari ja aallot (surffarit) näyttää... :p

Tällä kerralla mua kuitenkin onnisti, sillä löysin lehden, jossa oli juttu Turtle islandista, Serangan island, ja siinä kerrottiin, että saarelle pääsee nykyään siltaa pitkin. Ennen on pitänyt maksaa venekyyti, mutta nyt Balin ja saaren välille on rakennettu silta. Sillan ylitysmaksu taisi olla 1000 rp ja rannalle piti maksaa 2000 rp. Turtle islandille pääsee helposti Sanuriin päin menevää tietä kunhan muistaa kääntyä Serangan islandin suuntaan. Kutalta kestää ajaa n. 30 min. Me ajettiin jälleen Bukitista, kun Ulussa asuttiin, eli vähän pidempi matka. Mut ei paha ollenkaan, jos ymmärtää edes vähän kaoottista liikennettä ja uskaltaa ajaa! 





Parastahan on, että Indoissa täytyy turisteilla olla kansainvälinen ajokortti ja aika harvalla se on. Mulla ei sitä viimeksi ollut eikä tällä kertaakaan, joten poliiseja kannattaa yrittää vältellä. Jos poliisi pysäyttää, ne pyytää ihan mitä sattuu (jopa miljoonia) ja kaikki rahat menee niiden omaan taskuun. Totuushan on, että se raha mitä turistilla on mukana riittää sakon maksamiseen eli kannattaa pitää mahdollisimman vähän rahaa mukana. Mut on yritetty pysäyttää muutaman kerran, mutta en ole ikinä pysähtynyt. Mulle on opetettu, et älä pysähdy, esitä et pysähdyt ja sit kaasua niin hemmetisti ja aja karkuun! Paras neuvo on ollu, et aja rennosti ohi, älä erehdy katsomaan poliiseja ja näytä siltä kuin kaikki olis ok eikä sulla oo mitään hätää. :D Paikalliset toimii tällä periaatteella ja itsekin ajelin vaan "relaxed" eikä kukaan ikinä oo vaivautunut pysäyttämään tai raahaamaan mua valoista tien sivuun. Mutta Turtle islandille kääntyvällä tiellä oli kuitenkin poliiseita...noh meidän onneksi edellä ajoi kaksi länkkäriä, joiden ohi livahdettiin (ehkä hieman kaasuhanat kärsi siinä ja jouduin pohtii pysyyköhän se Janna kyydis :D) ja pojat joutu asioimaan poliisien kanssa. Luulen, et tässäkin vaan toimis taas se, että en katsonut poliiseja enkä panikoitunut. Okei no se kaasun lisääminen saattoi olla pikkuista panikointia: "Äkkiä karkuun!". Ja ihan ku ne ei sais niiden moottoripyörillä tällaista skodutyttöä kiinni! Mutta oonpahan ollut onnekas! 

Turtle -islandilla oli sinne tultaessa hyvännäköiset aallot aloittelijoille ja hieman kauempana aallot olivat isompia paremmille surffareille. Jossain vaiheessa porukka kuitenkin alkoi tulla aalloista ylös lauta katkenneena, siis keskeltä katki. En tiedä oliko siellä kauempana riuttaa vai oliko aallot vaan niin voimakkaat..ainakin virtaus voimistui ihan hetkessä. Ensi kerralla selvitän, että mistä oli kyse!

Muutama kuva, jotka ei liity tähän kilpparisaareen mitenkään... :p






Kate