Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ulu watu. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ulu watu. Näytä kaikki tekstit

tiistai 22. tammikuuta 2013

Ulu you make us laugh !

Lombokin jälkeen mentiin Ulu watuun, josta löydettiin ihan sattumalta tosi kiva bungalow (Satria Bungalow)! Omistajaperhe oli todella mukava, heidän warunginsa tarjosi mahtavaa mahi-mahia, paikallinen kala, ja bungalowin pihalla oli uima-allas, jossa mahtui oikeasti uimaan! Oltiin siellä 9 päivää, jotka vietettiin hengaillen Balanganilla, muualla Bukitissa ja yks pilvinen päivä käytiin Kutalla tekemässä viimeisiä ostoksia. Äh vihaan sitä tinkaamista.."darling darling something here!". Balilla oli myös muutama pikku myrsky! :D Yksi päivä ajaessa kotiin Balanganilta meidän skodun eteen kaatui puu! Perus hommia! Kierrettiin se sitten ojan kautta, ha. Sähköt ja vesi oli kans usein poikki, mielenkiintoisia hetkiä. Pääsin myös loistamaan huikeilla putkinais -taidoillani! Voi, että kyllä olis iskä ollut ylpeä kasvatistaan, sillä mä tiesin täysin mitä kuuluu tehdä, kun vessan pöntön säiliö on tyhjentynyt vedestä (varmaan moni muukin tietää, mut Janna ei tiennyt, joten musta oli hyötyä!) ja se pitäis saada uudestaan toimintaan. Jannan kanssa sitten 'raksailtiin' pönttö kuntoon...oli taas aikamoinen hetki. :DD

Happy toast! :p

Balanganin jäätelömyyjä (ihana herttanen setä!) otti rennosti ja suojasi itsensä auringolta! :p


Heti ekana yönä Ulussa meidän altaalla oli poolpartyt ja aamulla selvisi, että suurimmat ja pahimmat metelin auheuttajat oli yli 50-vuotiaita aussi miehiä! En oo koskaan nähnyt yhtä paljon tyhjiä isoja Bintang pulloja! Niitä riitti, trust me. En edes uuden vuoden tai juhannuksen jälkeen :D Juhlijoita oli kuitenkin ollut enemmänkin ja olivat yllättäen ajelleet ympäriinsä kännissä. Tottakai ilman kypäriä. Lopulta päätyneet sairaalaan.. Ihmiset on kyllä niin tyhmiä!

Eikä näiden aussien juhliminen jäänyt siihen yhteen iltaan. Meinaan yhtenä iltana meidän nuorempi australialaisnaapuri tuli kutsumatta kylään. Aivan kännissä ja tuoksahti mukavasti vanhalle viinalle. Ai että. Keskustelu lähti käyntiin jotenkin näin:

Kauhea räminä ja koputus ikkunaan ja ovelle. "Why u keep your curtains open? Are u teasing us?". Siinä vaiheessa tajuttiin, et ollaan hilluttu siellä kämpässä lähes alasti siitä asti, kun oltiin tultu kotiin syömästä, et pojat on varmaan katselleet koko shown ja ehkä saattaneet saada vähän väärän kuvan...Sitten tämä tyyppi päätti tulla sisälle jakamaan tarinoitaan. Hän oli pelkästään huvittava, että saatiin kyllä kunnon naurut taas tästäkin! Paras kommentti oli suunnattu Jannalle, kun Eugine kehui meitä hyvännäköisiksi ja samalla koitti saada meitä omalle terassilleen oluelle: "Why u are blushing?". Revettiin huolella, koska Janna oli samana päivänä palanut ravun väriseksi, mikä oli aika kaukana punastelusta! :D Sitähän Euginen oli todella vaikea tajuta humalatilansa takia...oi voi ja jossain tässä järkevän keskustelun lomassa tyyppi päätti läimäyttää Jannaa perseelle. Lopulta, kun saatiin Eugine ja muut ulos meidän kämpästä (vaati kyllä aikamoista ponnistelua) oli hänen vielä pakko saada poskipusut. Ollaanhan me niin eurooppalaisia! Me hyväuskoiset kuitenkin luultiin, että se tunkeilu jäisi siihen, mutta noin 15 min myöhemmin Herra E. oli taas kolkuttelemassa ovelle ja varmisteli, että eikö me nyt ihan oikeasti haluta lähteä kaljalle. Tämä sama toistui vielä useasti...Oli sellainen 15 -vuotiaat Uluwatun leirintäalueella -olo ! :D Ihan parasta oli, kun Eugine kehotti meitä pitämään mielen avoinna. Mä lähinnä ajattelin siinä vaiheessa, et joo mieli avoinna, mut verhot ja ovet kiinni tästä lähtien! :D Viihdearvo tälle illalle oli täysi 10. Kiitos Eugine.




Siis ne on kyllä kaikki ihan uskomattomia bilettäjiä, ainakin Balilla. Se on niiden Kanarian saaret. En tietenkään voi yleistää, kyllähän niitä fiksujakin siellä on humalaisten aussien lisäksi! ;D

Bilettämisestä voisinkin jatkaa ja kertoa missä Uluwatussa voi käydä reivaamassa itsensä hikeen. Single Fin nimisessä ravintola/baarissa on joka sunnuntai bileet! Siellä on kaikki. Ainakin kaikki joiden siellä kuuluu olla. ;) SF:ssa on myös arki-iltaisin menoa! Single Fin on siitä hieno, että se on kallion päällä kohti merta, jossa voi bongailla surffareita ja katsoa auringonlaskun. Pimeän tullen dj ja paikalliset bändit ottavat tilan haltuun ja sitten alkaa hikireivit! Siellä on niin kuuma vaikka merituuli vähän koittaa hönkäillä tanssilattialle. Mahtava fiilis! Joskus ne jopa avaa poolin, että tanssijat pääsee molskahtamaan sinne. Tai no kai sinne aina joku eksyy oli se auki tai ei. Viimeksi ainakin joku nainen siellä lillui vaatteet päällä...sama nainen oli aiemmin illalla lyönyt mua pepulle ja sanonut mun olevan kuumaa kamaa. Öh miksi meidän peput on alituisen hyökkäyksen alla ? :D




Nyt riitti tästä. Alkaa tulla liikaa paljastuksia! Seuraavassa postissa kerron muutamasta skodu retkestä, jotka tehtiin...turtle islandista ja poliiseista. Hah.


tiistai 18. joulukuuta 2012

Bukit !


Bukit on Balin etelä kärki. Ihana alue! Luonto on niin vihreää ja ilmasto kostea. Asutaan yhdellä rauhallisimmista rannoista, Balanganilla. Ei juurikaan muita kuin me ja perhoset. Ollaan ajeltu ympäri Bukitia, käyty mm. Uluwatussa, Jimbaranissa ja joka päiväinen kauppareissu tapahtuu Ungasin kylässä. Siinä kylässä, jossa asuin viimeksi täällä ollessani.



Kaikki jostain syystä kauhistelee sitä, että meillä on skodu ja päräytellään ympäriinsä! :D oon ehkä liiankin itsevarma selviytymisestäni kaaottisessa liikenteessä! Hah! Mutta se on oikeasti ainut keino liikkua täällä! Trust me. Paikallisille ollaan hassu näky; kaksi blondia vaaleanpunaisella skootterilla..nauretaan itsekin!

On kyllä muutenkin paras matkaseura mukana mikä voi olla! Vatsalihakset tulee tehtyä useasti päivässä nauramisen voimin! :D Ja öisin. Yks yö herättiin siihen, että meidän majassa oli joku kolmas otus meidän lisäksi. Mä hoidin tilanteen ku Luoma istu jähmettyneenä sängyllä eikä liikuttanut eväänsä. Hoki vaan jtn mantraa itsekseen.. :D

Nyt ei muuta ihmeellistä..perjantaina Lembonganin saarelle jouluksi ja sitten UV:ksi takaisin tänne johonkin. Nähtiin muuten surffaava koira!



torstai 19. huhtikuuta 2012

Ulu watu 3.4


Tiistaina  (jokunen viikko sitten, 3.4 ehkä, en minä muista enää :D) menin Hannan kanssa skoduilla Ulu watuun katsomaan ammattilaissurfaajien huikeita suorituksia jäätävän kokoisilla aalloilla. Hurjia ovat. Ulussa ei siis kukaan aloittelija voisi kuvitella menevänsä veteen. Paikka ja ravintolat on rakennettu hauskasti kallioille, joten sinulla on mukavat oltavat, kun katselet surfaajia hommissa. On siellä rantaakin, mutta mennään eri kautta...itse en voinut rannalle astua vammojeni takia...




Ulu watussa on myös temppeli, joka vilisee samoja apinoita kuin Ubudissa, mutta koska se maksoi lähes 2e niin ei menty. Onhan tässä nyt temppeleitä jo nähty, ja apinoita! :D

Mummo teki käsikoruja, ystäväkoruja luulisin...


Sitten mun on ihan pakko näyttää miten ällöt ne mun vammat oli, kaksi palovammaa ja yksi haava surfilaudasta...tämä on ällöä.

Surfilaudan evästä...nice.

Ensimmäinen Bali tattoo, toinen oli aika samanlainen :D
Anteeksi, tosi kuvottavaa, mutta oli ihan pakko! Nyt ne on jo parantuneet tosi hyvin!

Kate