Näytetään tekstit, joissa on tunniste Lembongan. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Lembongan. Näytä kaikki tekstit

tiistai 1. tammikuuta 2013

Joulu'rauha' Lembonganilla 21.-29.12

Moi !




Joulu meni todella rentouttavasti...mitä nyt muutamia pieniä häiriötekijöitä lukuun ottamatta. Meillä oli pienen pieni hiiri ongelma, näköpiirissä oli myös aseistettu naapurin poika, ilotulitteita, jotka lähinnä muistuttivat pommeja ja pieniTt tulipalon poikanen meidän hutissa. Joo tämä jälkimmäinen oli kaikista mielenkiintoisin ja ensimmäinen tapaus hupaisin. :D Heräsin jouluna klo. 5.00 siihen, että Janna kierähtää mun päälle ja rutistaa mua käsistä ja huutaa "tee jotain!!!". Nauroin varmaan lopun aamuyön. Ai että! Mä todella hoidin sitten meidän roskiksen ulos ja hiiri siitä pinkaisi ulos.



Toi asejuttu oli sinäänsä mielenkiintoinen, että tässä saaren ainoalla kadulla joku poika heilutteli ihan oikean aseen näköistä asetta, mutta sitten selvisi äänen perustella, että kyseessä oli ilmakivääri. Pojat ammuskeli lintuja...



Sähkövika hutissa taas oli todella lähellä aiheuttaa koko bambu mökin palamisen. Huomattiin lampun sauhuaminen järkyttävän hajun takia. Ensin luultiin, että siellä ne paikalliset taas polttelee roskia...juu asia ei ihan ollut niin vaan lamppu bambukattoa vasten paloi. Sammutettiin valo ja lähdin hakemaan hutin omistajaa, jonka löysin suihkusta..joopa joo heidän englannillaan mulle vaan hymyiltiin ja todettiin, että " Ooh fire..maybe laterrrrr ?" Just näin. Joo ihmeessä myöhemmin. :D

Muuten me vaan rentoiltiin ja kierreltiin saarta. Tutustuttiin paikallisiin ja muutamiin muihin reissailijoihin, lähinnä ausseihin, kun niitä täällä kyllä riittää. Hauskaa oli taas!:)

perjantai 6. huhtikuuta 2012

Nusa Lembongan II

Nyepin jälkeen muutin Ketut's Bungalowsiin ja sain asua ihanassa hut:ssa! Lovelovelove. En olisi millään halunnut jättää huttiani, mutta...Ketutillakin oli aika hyvännäköinen uima-allas rannalla, jota en kyllä kertaakaan käyttänyt. Sen sijaan kävin kahdesti Beach Club:lla, joka sijaitsi Sandy Bay:ssä. Beach Clubilla saa hengailla koko päivän ja loikoilla auringossa uima-altaan reunalla, jos tilaa jotakin. Ihan parasta ruokaa! Hieman kalliimpaa kuin rannalla, mutta ehdottomasti siitä näkymästä, uima-altaasta ja ruuasta voi maksaa hieman enemmän!

Jungutbatu beach, jossa me kaikki asuimme. 


Minun ihanan hut feng shui ulkopesuhuoneella! :))

Ketutin uima-allas ja meri.
Beach Club @ Sandy bay
Sandy bay ja aallot joihin ei mennä uimaan! 
Yep!
Muuten sitten elämä oli aika iisiä. Hengailtiin, syötiin ja höpöttiin typeriä juttuja :) Aika usein nämä aktiveetit tapahtuiva Linda's place nimisen paikan edustalla, jossa tytöt ja muut asuivat.






Kate

Nusa Lembongan 22.-29.3

Viikko PARATIISISSA! Koko reissun kaunein paikka tähän mennessä. Ah, melkein itkin, kun jouduin lähtemään saarelta pois passin ja viisumin hakemisen takia...

Lembonganin Jungutbatu ranta, jossa asuimme ja taustalla näkyy Bali.
Dream beach. Aika unelma päivä oli ainakin...

Ennen Lembonganille menoa vietin kaksi päivää Sanurissa Katin kanssa. Piti olla vain yksi päivä, mutta myöhästyin veneestä! :D Mutta kuten sanottu, sainpahan lisäaikaa kaimani kanssa ennen kuin hän karkasi Australiaan kullan kainaloon ja etsimään töitä. :D

Heti ensimmäisenä päivänä tapasin ihania ihmisiä ja se tietysti teki saarella olosta aivan mahtavaa! Ja mikä parasta, kolme näistä ihanista tyypeistä oli Suomesta, TURUSTA! Miten voi olla...voin vaan kertoa, että mikään ei vain iske yhtä hyvin kuin suomalainen huumori (höystettynä Aussi huumorilla). En muista, koska olisin viimeksi nauranut niin paljon, että vatsalihakset on seuraavana aamuna kipeät! :D

Käytiin porukan kanssa yhtenä päivänä saarikierroksella skoottereilla ja MINÄ vuokrasin ihan oman! Ajoin ensimmäistä kertaa elämässäni skodulla ja oli kyllä niin kivaa! Olin harjoitellut vähän edellisenä iltana yhden aussi pojan skootterilla, mutta muuten ensimmäinen ajokokemus. Kaikki meni ihan hyvin mitä nyt meinasin ajaa päin seinää kunnes sain ahaa -elämyksen, että 'JARRU, tässähän on jarru!' ja onnistuin myös kaatamaan skootterin ollessani paikallani. Peukku sille. Hieman nauratti...eikä vain minua.

LOL. Siis kaadoin sen ollessani paikallani ! Seisoin vain siinä ja hups! :D

Sain sitten hieman nostoapua, kun ei omat voimat riittäneet...

Ja valmiina uuteen yritykseen! Jei!
Ajettiin Lembonganin saari ympäri ja käytiin Dream beach:llä. Sitten Yellow bridgen yli Nusa Ceningan nimiselle saarelle, jossa pysähdyttiin Sea breeze nimiseen warungiin syömään lounas. Ei olisi voinut enää maisema kauniimmaksi muuttua! Jatkettiin sitten matkaa Secret point:lle ja Blue Lagoon:lle. Upeita paikkoja! Secret point on ammattilaissurffareille tarkoitettu surffipaikka, mutta siellä voi myös hengailla muutenkin. Voit hyppiä mereen lankulta, kuunnella hyvää musiikkia ja nauttia oluen tai limsan. Ja tietysti nauttia auringosta, upeista maisemista ja surffailijoista. Upein paikka, jossa olen ikinä ollut! Mahtavaa... :)

Yellow bridge, jota ylittäessä et halua vastakkain kenenkään toisen kanssa!
Maisemaa Sea Breeze:stä...


Secret point 

Minä ja Annika oltiin hurjia ja hypättiin valtaviin aaltoihin! Korkeutta oli ehkä 4-5 m.

Reese molskahti sitten ihan viereen...

Blue Lagoon! En ole kyllä missään muualla vielä tämän väristä vettä nähnyt!
Saarta kiertäessä näkee kyllä niin paljon. Yksi asia, jota on joka puolella on merilevän kuivattaminen. Se on yksi elinkeino saarella, mutta en tarkkaan tiedä mitä kaikkea he siitä tekevät, ruuassa sitä ainakin on. 


Taustalla näkyy Bali ja Agung vuori. 

Lisää Lembonganista tulossa...

Kate