sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Rumah saya tinggal di Bali

"Minun kotini sijaitsee Balilla."


Kolam renang kami. Meidän pooli.



Kamar saya. Mun huone.

Pemandangan dari balkon saya. Maisema mun partsilta.


Kebun kami. Meidän puutarha.
Annina, Nolan ja Saara :)
Teman saya. Minun kaverit, kämppikset Noora, Saimi, Annina, Julian ja Saara <3

Kate <3

tiistai 10. syyskuuta 2013

Saya sakit, saya punya demam !

"Olen kipeä, minulla on kuumetta !"

Viime yö meni mukavasti 39 asteen kuumeessa, joka nousi ihan yhtäkkiä, huh. Heräilin yön aikana puolen tunnin välein joko vilun väristyksiin, lihaskramppeihin tai järkyttävään hikoiluun! Mun sänky oli lähinnä uima-allas ja siivojatädit vaihtoikin lakanat justiinsa ja kuivattaa mun peittoa parvekkeella :D Toinen siivoojamummu oli ihana, kun se ihmetteli miksi en ole koulussa vaan makaan kotona, niin kerroin indonesiaksi, että olen kipeä, mulla on kuumetta ja päähän sattuu. Sit se koitti mun otsaa ja kroppaa äidillisesti ja totesi joo niinpä.. :)

Niin kurjaa ja typerää olla taas kipeänä. Ihan turhia poissaoloja koulusta, ärsyttää !! Ensimmäisellä viikolla mulle tuli flunssa ja 37 asteen kuume ja yks naisten vaiva, joka vaatii aikamoisia määriä karpalomehua.. :D Sillon jaksoin mennä kouluun, mutta nyt en vois kuvitellakaan ajavani kouluun tai edes meneväni ulos auringon paahteeseen.

Opiskelen tässä nyt kaikkia hyödyllisiä sanoja ja lauseita:

Saya suka belajar bahasa indonesia. Tykkään opiskella indonesian kieltä.

Semut banyak ! Paljon muurahaisia !

Ada kacoa kemarin ! Täällä oli torakka eilen !

Kelapan saya sakit. Mun pää on kipeä.

Saya lihat-lihat saja... Mä vaan katselen...

Berapa harga terusan ini ? Mitä tämä mekko maksaa ? Dan itu ? Ja entä tuo ?

Teralu mahal ! Liian kallis !

Ja voi ei tämä pentu on niin pipi kanssa! Mä juotin sitä yks ilta, kun se raasu vaan makas keskellä tietä niin heikkona. Kaadoin mun käteen vettä ja se joi niin iloisena. Seuraavana päivänä se olis niin kovasti tahtonut leikkiä ja nuoli mun jalkaa..ajattelin viedä sille ruokaa ja vettä. Vien sen myös yhteen "koirakotiin" Sanuriin missä pelastetaan kaltoin kohdeltuja ja sairaita koiria. Tahtoisin adoptoida ton, mutta Annina pelkää koiria ihan sairaasti.. :((

Anjing kecil di pantai Balangan. Pieni koira Balangan beachillä. 

Perus skootterin istuin jäi käteen. Rusak, rikki. Omistaja lupas onneks korjaa, näkisittepä väliaikaisen systeemin.. ;)

Kati <3

perjantai 6. syyskuuta 2013

Osoitteen muutos !

Blogin vanha osoite muuttui kati-kaakkois-aasiassa.blogspot.com 

--> katislostinparadise.blogspot.com

Entinen osoite oli vähän rajoittava, joten tämä uusi sopii sitten paremmin ! :)

perjantai 16. elokuuta 2013

Valo kaukainen, biljoona miljoona vuotta oon onnellinen

Vähiin käy ennen kuin loppuu eikö ? Alle viikko Suomessa ennen kuin koneen nokka osoittaa kohti Aasian tuulia! Ensi syksy kuluu mm. indonesian kieltä ja kulttuuria opiskellessa Udayana University:ssa Balilla. Tavoitteenani oppia kieli niin hyvin, että kykenen opettamaan paikallisessa koulussa! Jännittävää ja niin ihanaa :)

Ennen opiskelujen aloittamista käyn tsekkaamassa Hong Kongin ja Pekingin vilskeen, Kiinan muurin, ruokatarjonnan, ostosmahdollisuudet ja toivottavasti paljon muuta. Life's good right !

Koko kesä on ollut niin mahtava, paras kesä tähän mennessä. Olen löytänyt Suomesta sen mitä tarvitsin, kauneuden ja ainutlaatuisuuden. Aiemmin etsin kaikkea kaunista muualta ja tänä kesänä huomasin, että hitsit   Suomi on upea maa! <3  Tällä asenteella on ihana lähteä toiselle puolelle palloa ja kotiin paluukaan ei ehkä tunnu niin vastenmieliseltä kuin se on joskus tuntunut. Oon monta viikkoa jo ajatellut, että voiko ihminen olla näin onnellinen? Olenko jo liian ällöttävä, kun tuntuu, että voisin poksahtaa onnesta! Tämä hetki ja tuleva tekee mut onnelliseksi, niin sen kuuluukin olla. Kaikella on todellakin tapana järjestyä ja oon alkanut uskoa kohtaloon niin vahvasti, se kyllä hoitaa homman kotiin! :'))

  Sweet home  <3  

Naantali <3















On se niin kaunis. Elämä on.

Kati




sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Orchid Garden @ Singapore Botanic Garden

Voi että oli hauska päivä! Vatsalihakset oli hommissa :) Janna oli aamulla hoitanut meille seuraksi DeeDeen ja Paulin mun nukkuessa raskaan Bali -reissun univelkoja pois, hah. Hostellin suklaa hillo toastien jälkeen lähdettiin yhdessä tolloilemaan Orkidea puistoon...matka oli eriskummallinen. Botanic gardeniin pääsee helposti metrolla ja puisto on ilmainen. Sinne voisi mennä vaikka päiväksi piknik -korin ja kirjan kanssa! Orkidea puisto taas maksaa opiskelijalle dollarin ja muille hiukan enemmän. Puisto on tavallaan sademetsä keskellä kaupunkia, virkistäytymispaikka kaupungin kiireestä.





Kate

keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Marina Bay Sands @ Singapore

Kyllä. Rakastan vieläkin Singaporea.


Käytiin Marina Bay Sands Hotellin katolla yksillä ja samalla katsoimme valo -shown, joka välkkyy Marina Bayn yllä joka ilta auringonlaskun jälkeen. Viimeksi ollessani Singaporessa näin shown Merlion Parkista ja mielestäni show oli vaikuttavampi siltä puolen, koska valot ja musiikki tulevat hotellista. Marina Bay Sands Hotellin katolle eli laivaan pääsee siististi pukeutuneena ilmaiseksi, jos on menossa drinkeille. Pelkkä näköalan tsekkaaminen ei ole suotavaa, mutta kuka sitä toisaalta tietää oletko ostanut jotakin vai et. Kattobaari on luultavasti aina sen verran täynnä ihmisiä, että laskuissa on vaikea pysyä. Hinnat olivat noin Suomen hintatasoa.

Mentiin tuonne Paulin ja DD:n kanssa, mutta heti sinne saavuttua DD katosi ja löydettiin hänet sitten myöhemmin yöllä hostellilta nukkumasta.. :D Tavattiin siellä baarissa myös muutama hollantilainen lentoemäntä, stuertti ja lentokapteeni, jotka kysyivät multa, että olenko mä töissä Finnairilla! Repesin nauruun ja sanoin, että en todellakaan ole, kunnes tajusin, että hetkinen noi varmaan on töissä jollakin lentoyhtiöllä. Ja niinhan se sitten oli. Heti möläytyksen jälkeen korjasin, että voisihan se varmaan olla ihan hauskaa...heh heh. No onneksi nämä lentoemot oli niin kuohuviineissä, että eivät edes tajunneet vaan jatkoivat juttujaan suomalaisesta ystävästään, jonka mä varmaan tunnen, koska olen Suomesta. Juu aivan, näinhän se aina menee. Hauskoja leidejä olivat! :D






Kate

lauantai 9. helmikuuta 2013

Pura Luhur Uluwatu




Apinoita oli paljon, mutta ei ne meitä ainakaan kiusanneet. Sööttejä olivat.


Suosittelen auringonlaskun aikaan liikkumista tuolla, upeeta.

Kate