torstai 8. joulukuuta 2011

Koh Phi Phi

Tänne rantauduttiin Krabi Townista lautalla, 200-300 baht(?). Vuoden 2004 tsunami iski juuri Phi Phille todella pahasti, koska lähes kaikki saaren asutus ja elämä oli/on rakennettu saaren kapeaan keskikohtaan. Saaren asutus on todella tiheää, kujat kapeita ja täynnä nuoria turisteja juhlimassa. Phi Phi on tavallaan kuin Full Moon pienoiskoossa. Tunnelma oli ehkä hieman liian ahdas ja kuhiseva...Saari ja sen luonto on kyllä uskomattoman kaunis ja upea! Onkin ehkä hieman sääli, että sen kauneus taitaa monelta bilettäjältä jäädä huomaamatta.




Maya bay, The Beach kuvattiin täällä.

Maya bay

Pikku biitsi
Laguuni, jossa polskuteltiin.


Monkey beach

Jonkun paikallisen duden koti kallion kolossa :D


View point

View point

Bambumajan vierailijat, Sam the Snail and friends...huomaa koko!!! Hyttysmyrkky karkoittaa pahimmatkin hidastelijat...






tiistai 6. joulukuuta 2011

Vesiputous Khanomissa









Ps. Tällä retkellä me oikeasti eksyttiin keskellä päivän kuuminta aikaa, mukana tietysti vain yksi vajaa vesipullo neljälle hyötykäyttöön. Viidakon outojen äänien ympäröimänä ja muutaman "alkuasukkaan" säikäyttämänä --> SADventures :D Lost in paradise for real!

Kate



Kuvia Khanomista

Huh vähän on aikaa vierähtänyt viime päivityksestä netin ja tietokoneen puutteen takia. Nyt asiat kuitenkin hoidossa. Khanomin jälkeen suuntasin Koh Phi Phi:lle, sieltä Koh Lantalle ja Lantalta Krabi Townin kautta Raileyn Ton Sai:lle. Ton Sai:lta Krabin Ao Nangiin (pieni pyrähdys itsenäisyyspäivän juhlimista varten, en suosittele tätä turistirysää kenellekään!!! ...Paitsi, jos satut rakastamaan Kanarian saarien meininkiä..)

Mutta tässä puuttuvat päivitykset kuvina!

Luksus condomme Khanomissa, aivan rannalla, CC Beach Barin vieressä!

Näkymä condon uima-altaalta, ah...ikävä luksusta...

Rannalta


CC Beach Bar

Kookos rantsulla :D

Näissä maisemissa vietin viikon kivojen tyyppien kanssa. Ehkä tänne takaisin jouluksi ;)

Kate

sunnuntai 13. marraskuuta 2011

Isille


Ihanaa isänpäivää iskälle! Terkut Khanomin lämmöstä ja paljon haleja!!! <3

T. iskän prinsessa :)

lauantai 12. marraskuuta 2011

@ Khanom

Täällä kaikki hyvin! Tiistaina saavuin Bangkokiin, josta jatkoin suunnitelman mukaisesti lentäen Krabille. Lentokentältä matkasin shuttle bussilla Krabi towniin yöksi. Krabi town ei ollut mitenkään erikoinen, juuri sopiva yhden yön majoittumiseen, jos aikoo jatkaa sieltä matkaa muualle. Heti toisesta löytämästäni guest housesta löytyi sopivan hintainen huone, 150 bahtia. Hyvä minä, iskän tinkaamistaidot tarttuneet!;) K-Guest House oli siisti ja minut vastaanottanut nainen mukava, kuten Thaimaassa on tapana olla. Heti, kun saavuin Bangkokin lentokentälle en voinut olla hymyilemättä, koska sain ystävällisiä hymyjä ja apua sitä pyytämättäkin!

Keskiviikko aamulla jatkoin matkaa bussilla Surat Thaniin, josta jatkoin minivanilla Ao Khanomiin. Molemmat matkat sujuivat maisemia ihastellen, aikaa meni yhteensä noin 5h. Surat Thanissa koin ensimmäisen ärsyyntymiseni thaimaalaisia kohtaan. Tiesin, että pääsen sieltä 100 bahtilla Khanomiin, mutta minulle yritettiin myydä kolmessa eri paikassa kolme kertaa kalliimpaa lippua! Ja kukaan ei muka tiennyt missä on bussiasema, josta voin ostaa sen halvan lipun. Etsivä kuitenkin löytää!;)

Khanomiin päästyäni pääsin heti ajelemaan skootterilla ja kävimme private beachilla, jossa ei ollut ketään muita kuin me. Rannalle ei ollut ihan niin yksinkertaista päästä, ensin ajettiin skoottereilla aina vain kapenevaa hiekkatietä ja, kun tie loppui alkoi kallio. Kepit käteen ja käärmeitä pelottelemaan samalla, kun koitit katsoa mihin koloon jalan tai käden laitat. Kalliolta piti myös päästä alas, jotta pääsi rannalle. Oli kyllä mahtava kokemus heti matkan alkuun!

Private beach auringon laskiessa


Näkymä kallion päältä rannalle

Torstaina suuntasimme Katin ja Martan kanssa Koh Phanganille Full Moon partyihin, jotka pidettiin rannalla. Aika hullu kokemus sekin! En ole koskaan tainnut nähdä mitään vastaavaa, tuhansia ihmisiä, neon värejä vaatteissa, iholla ja ties missä :D Juhlista selvittiin ilman sienipirtelöitä ja varkaita. Koh Phangan on 2,5h lauttamatkan päässä Don Sakin satamasta, joka taas on noin 20min päässä Khanomista. Koska saari on niin lähellä, emme ottaneet mukaan muuta kuin rahaa ja kännykät. Saimme yöpyä Katin backpacker kavereiden luona, joihin Kati oli tutustunut aiemmin Malesiassa. Huomasin miten vähällä ihminen oikein pärjää, kännykänkin olisin voinut kotiin jättää.





Koti on tosiaan asuntomme Khanomissa, jossa meitä asuu tällä hetkellä kuusi. Asunto on uusi ja upea kerrostalo aivan rannalla. Meillä on uima-allas, jossa uidessa näkyy suoraan meri. Asun rannalla. Ja tällä 12 km pituisella rannalla et muuten näe muuta kuin hiekkaa, simpukoita ja merta, ei muita ihmisiä kuin sinä itse. Vieressä on CC beach bar, joka on kantapaikkamme. Tänäänkin olen koko päivän istunut täällä :D



Life’s a beach!

…kuvia tulossa pian…

Kate

maanantai 7. marraskuuta 2011

Hui!


 Vihdoinkin! Kaakkois-Aasian seikkailut edessä ja antibioottikuuri takana, jeiii! Vaikka lähtö viivästyi viikolla angiinan takia, en ’ehtinyt’ tehdä viime viikon aikana juuri mitään hyödyllistä. Rinkankin pakkasin vasta lähtöpäivänä, luonnollisesti. Yhteiselo kämppääni muuttaneen uuden asukin kanssa sujui harmittomasti ja aloin pohtimaan jospa sitä tulevaisuudessa voisikin asua suloisessa kommuunissa jonkun toisen kanssa! Kunhan vain saisi kahden ihmisen tavarat sovitettua yhteen, jos toisella on pelipaitaa, jalkapalloviirejä, sählymailaa ja Jokerin kannatuslippu…Ne ketkä ovat käyneet luonani kylässä ymmärtävät varmasti yskän! :D Noh, uusi asukas saa nyt sisustella ihan rauhassa, kun olen raahannut viimeisetkin romppeeni kämpästä pois…

Mutta nyt rakkaat, jään jännäilemään mitä se elämä eteeni tuo, kun huomenna astun lentokoneesta ulos Bangkokissa! Toivottavasti ei tulvavettä…no jatkan suoraan kentältä matkaani Krabille, joten tulvien ei pitäisi haitata. Krabilla viivyn yhden yön ja aamulla lähden bussilla kohti Surat Thania ja sieltä jatkan Ao Khanomiin minibussilla. Khanomissa minua odottaa ihana Kati (!!!!!!), jonka kanssa aion nauttia täysillä elämästä! Joskus sitten jatkamme matkaa Khanomista…MIHIN VAIN! Huisia!
Wish me luck!

Pusuja,
Kate