keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Kuala Lumpur with mom and dad 4.-9.2

Malesia! Uusi kulttuuri ja uudet kujeet!

Air Asian siivin saavuttiin KL:n lentokentälle ja otettiin bussi KL Centraliin, josta skytrainilla Chinatownin alueelle. Sitten etsittiin majapaikka, joka löytyi dormista. Ihan "kotoisa" pikku luukku jaettiin italialaisen ja saksalaisen reissaajan kanssa. Dormit on ihan kivoja, mutta aina täytyy odotella suihkuun ja vessaan pääsemistä... :D Äiti ja iskä sanoi vierailullaan, että näyttää vankilalta...no helppo sitä on huudella viiden tähden hotellista, josta näköalana kohoaa Twin towerit! No ei hätää, mekin päästiin sinne hotskuun asumaan! Kiitos mami ja iskä:)) Äiti oli jo Suomessa varannut meille huoneen, hihih. Olisi varannut koko ajaksi, jonka viettävät KL:ssa, mutta halusin ensin kokea Chinatownin (ja kiinalaisen uuden vuoden vieton) ja vasta sitten siirtyä luksus elämään Buket Bintang:lle!

Tästä me vaihdettiin....
...tähän!!!
Ja rottakadun maisemat Twin towereihin! Alla kulki monorail, kätevää sanoisinko.


Hotel Istana




Easy life :)

Sunnuntaina käytiin äidin ja iskän kanssa syömässä KL Tower:ssa. Voin kyllä sanoa, että oli upea kokemus! Siis se ruoka! Ja maisemat! KL Tower on yli 400 metriä korkea ja sieltä näkee koko kaupungin. Tornin ravintolan erikoisuus on siinä, että se pyörähtää itsensä ympäri 1,5 tunnissa, jolloin on aikaa nähdä koko kaupunki. Ravintolan buffet tarjoilua kehutaan Malesian parhaimmaksi. Se kyllä oli. Ai sitä fetasalaattia, oliiveja...paneer juustoa...porkkanakakkua! :D Joo tässä kolmen kuukauden aikana on alkanut kaipaamaan !kunnon! länkkäriruokaa ja juustoja!!! Vaikka aasialaista ruokaa rakastankin, on se ihan kiva syödä hyvä salaatti.

Näköalaa näköalatasanteelta...meidän hotellikin näkyy tuolla.





Jälkkäripöytää :D


KL Tower ja taustalla kaskoistornit.
Ihanan illallisen jälkeen vietiin äiti ja iskä katsomaan meidän majaa Chinatownissa ja odotettiin kadulla puoleen yöhön, että nähtäisiin hindujen marssi, joka lähti aivan meidän edestä. He lähtivät marssimaan 13 km matkan kohti Batu Cave:a. Marssi kestää noin 8 tuntia, hui. Kaikki marssijat olivat pukeutuneet mitä hienoimpiin ja värikkäimpiin intialaisiin vaatteisiin (sareihin yms.).




Toi hökötys oli tehty kokonaan hopeasta.
Seuraavana aamuna me sitten muutettiinkin Hotel Istanaan Bukit Bintang alueelle tai sen viereen, mutta hienosto keskusta alueelle anyway! :D Huoneesta oli tosiaan näkymä Petronas Twin Tower:lle. Ei paha sanoisin! :D Aamupala ja uima-altaassa polskuttelu maistui.

Hieman unisen näköinen...
Ei me ihan joka päivä oltu kuin paita ja peppu ä ja i kanssa, ne kun kävivät kiertelemässä kaupunkia ja Melakassa ilman meitä. Parin päivän aikana kierreltiin kaupungin nähtävyyksiä, kaupunginosia kuten Little Indiaa, ostoskeskuksia ja käytiin Petronas Twin Towerin juurella...Tornit ovat kyllä arkkitehtuurisesti hienot! Yksi parhaimmista asioista oli joka iltainen yhteinen illallinen hieman tyylikäämmissä ravintoloissa kuin mihin oltiin totuttu. :) Mumss..

Little Indiasta

Itsenäisyyden aukiolta

Hauskat katulamput! :)





Kate

Bänköök 30.1-4.2

Jippii taas Bankkarissa. Kivaa oli! Järkyttävän matkustus urakan jälkeen (36h!!!) en ihan heti lähde istumaan uusiksi bussiin. Siksi oli ihana tulla Bangkokiin, jossa asuu paljon kavereita. Tuntui kuin olisi tullut kotiin. :)

Matkalla Laosista Thaimaan rajalle meidän tuk tukin renkaat poksahti!

Bangkokin yksi tunnetuimmista kaduista, Rama 4. Asuttiin kadun varrella yhden kaverin luona.


Bangkokissa aika meni taas yleiseen hengailuun, shoppailuun, jalkahieronnasta nauttimiseen  ja vietettiinhän me mun synttäreitäkin! Eipä paljon muuta sitten...elämää... :)

Samaan aikaan oli Kiinalainen uusi vuosi, jonka tuntomerkkeinä olivat nuo lamput yms...

Minun synttäriaamuna:))

Synttärittt!!

Oltiin syömässä lemppari ravintolassa, jonka nimi suomeksi on "Syö kalaa". 


Minun kakku:)) 
Ja kortti, joka oikeutti hierontaan!
Sain myös snifferin lahjaksi, kiitos.
Sniffff...mmm yök.
Hahahh seuraavan aamun fiilistä, Mc Donalds home delivery :D 
Kivaa oli taas tuolla noiden nassujen kanssa...sitten alkoikin uudet tuulet Malesiassa, iik. Ja äiti ja iskä!!!

Kate

torstai 2. helmikuuta 2012

Luang Prabang 24.-28.1



Oi mikä eurooppalaistyylinen kaupunki. Niin kaunis. Ja matka Vang Vieng:stä Luang Prabangiin oli uskomattoman kaunis, mutta kamala. Kiemuraista vuoristotietä pomppujen saattelemana...oli aika huono olo! Ja muutamissa mutkissa hieman pelotti, kun kuski vain kiihdytti mitä kapeammalta ja kiemurammaiselta tie näytti...urh. Onneksi se on nyt kärsitty, kahdesti, koska viime yö matkustettiin LP:sta Vientianeen määränpäänä Bangkok, joka saavutetaan huomenna (maanantai 30.1) aamulla! Jee!


..maisemia matkalta...




Luang Prabang:sta ei voi olla pitämättä, kaunis arkkitehtuuri, polkupyöräilyä ympäriinsä, UPEIN vesiputous, jonka olen nähnyt, Night Market, tunnelmalliset guest houset, munkit viipottamassa oransseissa asuissaan ja backpackereiden "salainen yöelämä" Utopia nimisessä ravintolassa...Kaikki ravintolat ja kahvilat sulkevat ovensa 23.30-00.00 välissä, koska LP Provincen laissa sanotaan, että kaikkien on oltava kotona klo. 00.00 mennessä. Jos Utopian jälkeen haluaa “uhmata” lakia, joka on sallittua, voi siirtyä tuk tukilla Bowling nimiseen halliin keilaamaan tai paikalliseen Discoon.






Kouang Si Waterfall 

Vesiputous oli ainakin kolemssa eri tasossa niin, että putouksia oli kolme. Sitten oli tuollaisia laguuneja ymsyms :))
Night market

Paikalliset lapset leikkivät joessa, hauskaa näytti olevan :) 

Laosin muillakin alueilla on samankaltaisia sääntöjä, esimerkiksi Don Det:ssä "nukkumaanmenoaika" oli klo. 23.00, jonka jälkeen guest housemme omistaja Oi sammutti valot ja käski meidän kuiskata, jos halusimme jäädä istumaan ravintolaan. :D Saarella kiersi joku vahti, joka varmisti, että kaikki ovat kodeissaan ja ravintolat suljettu!





Kate